Результати декларування - 2021: про свої доходи прозвітували понад 4,6 тисяч буковинців

  • 361

Результати декларування - 2021: про свої доходи прозвітували понад 4,6 тисяч буковинців

Заступник начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області Тетяна Булавка розповідає - з початку року в рамках проведення кампанії «Декларування – 2021» 4644 буковинців подали декларації про майновий стан і доходи, отримані у минулому році.

Посадовиця деталізує: сума задекларованого доходу становить 473,3 млн гривень. Декларанти самостійно нарахували податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб - 9,9 млн грн та 2,4 млн грн військового збору.

Окремо слід відзначити, серед загальної кількості поданих декларацій, доходи понад 1 млн. грн. задекларувало 30 громадян. Сума задекларованого ними доходу склала 122,1 млн гривень. Сума податку на доходи фізичних осіб до сплати складає 2,6 млн грн, сума військового збору до сплати складає 207,4 тис гривень.

Крім того, своїм правом на отримання податкової знижки скористались  984 буковинців. Сума податку на  доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету, складає понад  3,3 млн гривень. Наразі платникам вже повернуто з бюджету понад 2,1 млн грн.

У податковій службі наголошують, щоб реалізувати своє право на отримання податкової знижки, громадяни можуть подавати декларацію впродовж всього поточного року (включно до 31  грудня 2021 року).

Буковинці, які планують скористатись своїм правом на отримання податкової знижки, мають змогу подати декларацію про майновий стан і доходи в Електронному кабінеті.

Як правильно заповнити декларацію можна переглянути у відеоуроці №1, який розміщено на вебпорталі ДПС за посиланням:  https://tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/videouroki/5977.html.

 

Що потрібно враховувати платникам, які бажають отримати індивідуальну податкову консультацію

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, Контролюючими органами відповідно до п.п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 Податкового кодексу України (ПКУ), зокрема, є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) – щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених п.п. 41.1.2 п. 41.1 ст. 41 ПКУ), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.

За вибором платника податків індивідуальна податкова консультація надається в усній, у паперовій або електронній формі.

Індивідуальні податкові консультації надаються:

в усній формі – контролюючим органом, визначеним п.п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 ПКУ, а також державними податковими інспекціями;

у паперовій та електронній формах – контролюючим органом, визначеним п.п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 ПКУ, крім державних податкових інспекцій.

Індивідуальна податкова консультація, надана у паперовій або електронній формі, підлягає реєстрації в єдиному реєстрі індивідуальних податкових консультацій та розміщенню на офіційному вебсайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, без зазначення найменування (прізвища, ім’я, по батькові) платника податків, коду згідно з ЄДРПОУ (реєстраційного номера облікової картки) та його податкової адреси.

Єдиний реєстр індивідуальних податкових консультацій розміщено на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням: Головна/Електронний кабінет/Реєстри/Єдиний реєстр індивідуальних податкових консультацій.

За зверненням платників податків у паперовій або електронній формі контролюючий орган, визначений п.п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 ПКУ, надає їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, протягом 25 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.

Звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації у паперовій або електронній формі повинно містити:

найменування для юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові для фізичної особи, податкову адресу, а також номер засобу зв’язку та адресу електронної пошти, якщо такі наявні;

код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);

зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації (наведення фактичних обставин);

підпис платника податків або кваліфікований електронний підпис;

дату звернення.

На звернення платника податків, що не відповідає вимогам, зазначеним у цьому пункті, індивідуальна податкова консультація не надається, а надсилається відповідь за підписом керівника (заступника керівника або уповноваженої особи) у паперовій або електронній формі у порядку та строки, передбачені Законом України «Про звернення громадян».

Уповноважена особа центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, може прийняти рішення про продовження строку розгляду звернення на отримання індивідуальної податкової консультації понад 25-денний строк, але не більше 15 календарних днів, та письмово повідомити про це платнику податків у паперовій або електронній формі до закінчення строку, визначеного абзацом першим п. 52.1 ст. 52 ПКУ.

 

Повідомлення за формою №2-ПРРО подається у разі виявлення несправностей ПРРО

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області нагадують користувачам програмного РРО про необхідність повідомляти податкову службу про вихід з ладу програмного реєстратора розрахункових операцій.  

При цьому, забороняється проводити розрахункові операції  до моменту усунення несправностей.  Це передбачено ст. 5 Закону України №265 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». Платник має самостійно оцінити працездатність ПРРО. Якщо роботу ПРРО відновлено одразу після його перезавантаження (короткотермінова зупинка), то ПРРО не вважається несправним і жодних повідомлень надавати не потрібно.

Повідомлення про виявлення несправностей програмного реєстратора розрахункових операцій за формою №2-ПРРО подається у разі виявлення несправностей ПРРО або його викрадення чи компрометації особистого ключа.  В такому випадку суб’єкт господарювання зобов’язаний протягом дня, в якому виявлено несправність, засобами Електронного кабінету або засобами телекомунікацій направити до контролюючого органу, виробника ПРРО та/або центру сервісного обслуговування  вказане Повідомлення. 

Слід пам’ятати, що після усунення несправностей для відновлення роботи ПРРО суб’єкт господарювання зобов’язаний подати Заяву з позначкою «Відновлення роботи». Якщо така Заява не надійде протягом місяця, до Реєстру вноситься запис про скасування реєстрації ПРРО.

Коментарі

Ваш коментар може бути першим :)

Написати коментар