Питання дня: До якого контролюючого органу для проведення звірки даних необхідно звертатись фізичним особам власникам декількох об’єктів нерухомості, якщо ті розміщені в різних населених пунктах?

  • 349

 

Питання дня: До якого контролюючого органу для проведення звірки даних необхідно звертатись фізичним особам власникам декількох об’єктів нерухомості, якщо ті розміщені в різних населених пунктах?

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, для проведення звірки даних, фізичні особи власники кількох об’єктів нерухомості (житлової чи нежитлової), незалежно від місця їх розташування можуть для звірки даних звернутися до податкових органів, за місцем своєї податкової адреси.

Написавши відповідну заяву до податкового органу, платники податків можуть провести звірки даних щодо:

- об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;

- розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;

- права на користування пільгою із сплати податку;

- розміру ставки податку;

- нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема, документів на право власності, контролюючий орган за податковою адресою платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Крім того, фізичні особи, з використанням кваліфікованого електронного підпису, мають можливість переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення щодо сум нарахованих їм податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в меню «ЕК для громадян» приватної частини Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

 

Електронні сервіси: Інформацію стосовно бізнес-партнерів можна знайти на вебпорталі ДПС

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області інформують, на офіційному вебпорталі ДПС працює електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», який розміщено на головній сторінці вебпорталу (https://tax.gov.ua/businesspartner).

Для перевірки надійності ділового партнера, зокрема, щодо сумлінності у сплаті податків, достатньо ввести відому інформацію в одне з полів або в обидва поля і система здійснить пошук у базах даних, доступних для публічного використання та повідомить про результати пошуку з зазначенням інформації щодо відсутності або наявності боргу у платника податків.

Наприклад:

У полі «Податковий номер» вказується код за ЄДРПОУ/реєстраційний номер облікової картки платника податків/серія та/або номер паспорта (для фізичних осіб – платників податків, які мають відмітку у паспорті про право здійснювати платежі за серією та/або номером паспорта).

У полі «Найменування/прізвище, ім’я, по батькові платника податків» зазначається повністю точна назва платника податків.

Слід пам'ятати, оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників в центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

 

На обліку в ДПС Буковини перебувають понад 61,1 тисяча платників

Наразі на обліку у Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області перебуває 61120 платників податків, із них 17695 юридичних осіб, 42847 фізичних осіб-підприємців  та 578 платників, які здійснюють незалежну професійну діяльність – повідомляють у податковому відомстві Буковини.

Окремо, з початку 2021 року взято на облік 3523 платників податків, із них: 380 юридичних осіб та 3143 фізичних осіб-підприємців. Разом з тим, припинили господарську діяльність 2855 платників податків, із них: 264 юридичних осіб та 2591 фізичних осіб-підприємців.

В Реєстрі платників податків на додану вартість в контролюючих органах ГУ ДПС у Чернівецькій області обліковується 2372 СГД, у тому числі 2114 платників – юридичних осіб, 258 платників – фізичних осіб-підприємців.

Кількість фізичних осіб, які зареєстровані в Державному Реєстрі платників податків фізичних осіб у Чернівецькій області (отримали реєстраційний номер облікової картки платника податків (далі РНОКПП), становить 867164осіб. З початку року присвоєно  6574 реєстраційних номерів облікової картки платника податків (в тому числі 186 - іноземним громадянам).

 

При зміні адресних даних - вчасно повідомляйте податкові органи

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області звертають увагу, громадяни, які змінили свої особисті дані: місце проживання (податкову адресу), прізвище, ім’я, по батькові, тощо і не повідомили про такі зміни податкові органи, позбавляють себе можливості вчасно отримувати кореспонденцію від податкових органів, зокрема податкові повідомлення-рішення про сплату податків, нагадування щодо обов’язкових податків, несплата/несвоєчасна сплата яких призведе до нарахування штрафних санкцій та пені.

Слід знати, що у разі внесення до документа, що посвідчує особу, відомостей про зміну прізвища, ім’я, по батькові, нумерації будинків, перейменування вулиць (проспектів, бульварів, площ, провулків, кварталів тощо), платник податків повинен подати до відповідного податкового органу Заяву про внесення змін до ДРФО за ф. № 5ДР або Заяву про внесення змін за ф. № 5ДРП.

Заява за ф. №5ДР фізичною особою подається особисто або через представника до податкового органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а у разі зміни місця проживання - до податкового органу за новим місцем проживання. Фізичні особи, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, подають зазначені заяви особисто або через представника до будь-якого податкового органу.

У разі подання Заяви за ф. 5ДР через представника, необхідно пред’явити документ, що посвідчує особу представника, та документ, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопію, а також довіреність, засвідчену у нотаріальному порядку.

Для заповнення Заяви використовуються дані документа, що посвідчує особу, та інших документів, які підтверджують зміни таких даних.

В електронному вигляді заява за ф. № 5ДР подається через меню «ЕК для громадян»/«Облікова картка фізичної особи – платника податків. Форма 1ДР/Заява про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків. Форма 5ДР» приватної частини Електронного кабінету за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС, при цьому платник податків самостійно обирає Центр обслуговування платників, де бажає отримати документ, що засвідчує реєстрацію у ДРФО, в електронному вигляді.

Для приєднання до заяви ф. №5ДР сканованих копій документів, що посвідчують особу та інших документів, які підтверджують зміни облікових даних, платнику необхідно використати закладку «Додатки» та обрати «Документ довільної форми» (формат pdf/jpg , розмір не більше 2МБ).

Коментарі

Ваш коментар може бути першим :)

Написати коментар